maandag 22 september 2014

Onverwacht bezoek

We liggen al ongeveer een week verwaaid in Oeiras, door een constante, vrij krachtige zuidenwind die ons belemmerd verder af te zakken naar het zuiden, wanneer het idee ontstaat mijn moeder te vragen of ze ons een paar dagen wil verblijden met een bezoek. Zaterdag wat over en weer geWhatsappt en diezelfde dag een ticket geboekt. 




Zondagavond was het al zover. Met de taxiservice van de haven naar de luchthaven gereden samen met Jesper en om iets over achten liep mijn moeder door de deuren bij de aankomsthal.  Ze had een koffer vol spullen meegenomen, hoofdzakelijk bootspullen, en het leek later aan boord wel sinterklaasavond.















De dag hierna zijn we met de trein naar Cascais gereden en hier wat rondgewandeld. Dinsdag was een dag met veel regen en wind maar ’s avonds klaarde het toch wat op wat een reden was om wat andere boten uit te nodigen voor een borrel.






























De moeder van Frieda (Puff) was er ook en zo konden de moeders mooi kennismaken, daar ze op donderdag dezelfde vlucht terug naar Nederland zouden hebben.

Woensdag op tijd opgestaan om naar Lissabon te gaan…..ook weer met de trein. Dit opstaan deed wat pijn omdat het toch wel wat laat geworden was de avond ervoor.





























Donderdag was alweer het vertrek van mijn moeder. Ze zou de taxi naar het vliegveld nemen om 7 uur ’s morgens dus de wekker gezet om 6 uur. Na het afgaan van de wekker waren Denise en mijn moeder al snel druk in de weer om in te pakken, ontbijt te maken en natuurlijk druk kletsen. Ik keek met wat slaperige ogen op mijn telefoon en zag dat het pas 5 uur was. Ik weet dat (deze) vrouwen wat tijd nodig hebben in de ochtend maar dit is toch wel een beetje overdreven dacht ik nog. Beide hadden helemaal niet op de klok gekeken en waren er dus ook niet achter gekomen dat de wekker van mijn moeder nog op Nederlandse tijd stond J








We wilden nog een paar dagen in Oeiras blijven en met ons nog enkele andere Nederlandse boten. Het weer werd steeds beter dus een goede reden voor een strand BBQ.






















1