vrijdag 19 juni 2015

Azoren – Engeland 1

Datum : 19 juni 2015
Positie : N40 10 W28 02
Tijd : 12:15 UTC

We zijn weer onderweg. Gisteren vertrokken uit Horta om 14:00 uur. We hebben getwijfeld of we niet eerst nog andere eilanden zouden bezoeken maar de tijd begint een beetje te dringen.
We hebben goed naar het weer gekeken en weten dat we de eerste dagen bijna geen wind hebben. Hierna pikt de wind wat op en kunnen we, als het goed is, de rest van de route zeilen. Nu zijn we dus aan het motoren. We hebben nog 100 ltr. extra diesel meegenomen in bij elkaar gesprokkelde jerrycans. Waarschijnlijk hebben we niet alle diesel nodig maar altijd lekker om wat achter de hand te hebben.
De oceaan is weer redelijk glad…op wat oceaan deining na. We hebben aanvankelijk even het grootzeil op gehad maar deze binnen een half uur alweer laten zakken omdat deze echt niets deed. Hooguit de boot afremmen en slijten.
We hebben de tijd in Horta besteed aan wat klusjes, boodschappen doen, socializen en uiteraard aan het maken van een muurschildering….of in ons geval ….een vloerschildering. We hadden verschillende ontwerpen gemaakt maar uiteindelijk is het degene geworden die het makkelijkst te maken was. Toch zitten er nog flink wat uurtjes in maar het resultaat mag er zijn. Tijdens het maken kwam er nog een Duitse cameraploeg bij Eric zitten en hebben hem geïnterviewd. Ergens in de herfst wordt het uitgezonden maar daar krijgen we nog bericht over.  Bijna alles is met 2 componenten verf geverfd dus hopelijk blijft hij zitten voor jaren :-)















Thomas en Jesper wilden zelf ook een tekening maken en zie hier het resultaat:



Ook Brandt heeft zijn aanwezigheid vereeuwigd in Horta,















Even een vraag aan diegene die opmerkingen plaatsen op ons blog. Ik heb verschillende keren gereageerd op jullie reacties door het mailtje wat ik hiervan krijg te replyen. Nu krijg ik de indruk dat mijn beantwoorde mail niet bij jullie aankomt. Bij deze dus mijn excuses wanneer het lijkt alsof ik niet heb gereageerd. Dit is dus geen desinteresse van onze kant want we stellen de reacties erg op prijs. Mocht je wel een reactie ontvangen hebben laat mij dit dan even weten. Ik zou uiteraard ook kunnen reageren via ons blog maar ik vind het leuker om een persoonlijk mailtje te sturen.

Eric