maandag 29 juni 2015

Hallo Engeland, vaarwel Atlantic










Het is vandaag mijn laatst wacht. Het is bijna half 5 en ik heb land in zicht. Ik zit nog te genieten van de stilte, de kalme zee en de zonsopgang. Wat ga ik dit missen.

Om iets over 5 maak ik Eric wakker. We zijn begonnen aan het laatste deel naar Falmouth.
We werden verwelkomd door…………. een koude deken van mist.


Het was redelijk druk met scheepvaart dus zijn we met de radar aan de nadering begonnen.
Vlakbij de haven ingang was het zicht terug gelopen tot ongeveer 50 meter maar in eens verscheen er een pier en begon het op te klaren. Door de warmte van de huizen en industrie is de mist daar sneller opgelost dan boven water.





Om half 8 meerden we af. Toch voelt het als aankomen in elke willekeurige haven. We gaan diesel tanken, water laden, boot afspoelen en opruimen. Nadat we wat boodschappen gedaan hadden zijn we lekker gaan ontbijten in de kuip met “champagne” erbij. 








Heel langzaam begint het tot ons door te dringen dat we het geflikt hebben. We hebben het rondje Atlantic volbracht!!!!